top of page

האירוח כעוגן ומטבח ה"אוניה"

FLWR

דירת 70 מ"ר // רעננה

2020 COMPLETED


מקרה בוחן לתכנון לא סטנדרטי שמותאם סופר-ספציפית לצרכי הלקוחות

כשנועה ומיקי פנו אליי ידעתי שבפרוייקט הזה יש לי לקוחות עם טעם משובח. את נועה הכרתי בקורס לעיצוב תיקי עור של בצלאל שעשיתי לפני כמה שנים ובעלה מיקי בחור מקסים שגדל בדרום אפריקה.


זוהי דירתם הראשונה ועל כן בחרו להתחיל את דרכם בדירת 70 מ"ר צנועה ברעננה שהתכנסה לתקציב שלהם, במתחם בו גרים לא מעט תושבי חוץ. הדירה הייתה במצב מוזנח וניכר שלא הושקע בה מאז בנייתה.

בסידור המקורי היה מטבח בגודל סביר, הממוקם מול סלון שמתחבר למרפסת שמש. בהמשך היו 2 חדרי שינה עם קירות אלכסוניים ומימדים "קשים לפיצוח", מקלחת כללית, מקלחת הורים וממ"ד.




הדרישה החשובה ביותר מבחינת הלקוחות היתה היכולת לארח כמות גדולה של אנשים. מיקי ונועה באים מרקע מסורתי, הם שומרי שבת ומשפחתיים מאוד, ולכן הדבר שהיה ראשון ברשימת הצרכים שלהם הוא היכולת לארח לארוחת שבת את משפחותיהם שגרות בקרבת מקום. נועה גדלה בבית מרוקאי שבו ארוחת שבת היא אירוע מכונן בו "פותחים שולחן" ומפנקים כיד המלך. הדרך היחידה לאפשר שולחן נפתח לאירוח כמות כזו של אנשים הייתה להזיז את המטבח לאחד החדרים האלכסוניים ולמקם במקומו את פינת האוכל כך שתוכל להיפתח לכיוון הסלון.



מיקום המטבח החדש היה מאתגר בלשון המעטה, ואני חושבת שלא אגזים אם אומר שלדעתי 95% מהלקוחות שלי לא היו מסכימים לשקול את המטבח בגודל ובמיקום הזה. לשמחתי, הם סמכו עליי בעיניים עצומות במסע שלנו לנסות לפצח את הדירה ולמקסם את הפוטנציאל שלה. במקרה הם גרו קודם בדירה שבה היה מה שנועה כינתה בהלצה "מטבח אוניה", כלומר - סופר מינימליסטי עם ממש מעט משטח עבודה ואחסון. עקב העובדה שהיו רגילים למטבח קטנטן וקומפקטי הם ידעו לזקק בדיוק מה הצרכים שלהם מהמטבח, וזה עזר לנו לתת מענה לצורך האמיתי (אירוח), מבלי להתפשר על מטבח פונקציונלי ופעיל.





כדי "לפתור" את המטבח ראשית כל מיקמתי את העוגנים - מקרר, כיור וכיריים+תנור. בשל המבנה הזוויתי של המטבח נוצר מצב בו ישנו "בזבוז" מקום בחלק נכבד מהאזור שיכול היה להיות מיועד למגירות - בעצם למגירות אין מקום להפתח לכיוון המטבח כי ישנו אגף נוסף אלכסוני שחוסם אותן. הפתרון היה להפוך את כיוון המגירות למסדרון ולאחסן בהן בעיקר דברים שרלוונטים לאירוח/עריכת שולחן ופחות דברים יומיומיים שנחוצים כדי לבשל ולעבוד במטבח עצמו. כך האחסון ה"פנימי" במטבח משמש אותם בזמן העבודה והאחסון ה"חיצוני" משמש עבור הפעולות שמתרחשות מחוץ לו כמו אירוח/אכילה. בשל המיעוט במשטחי עבודה השתמשנו במתקן ייבוש כלים מעל הכיור כך שהמשטח נשאר נקי ופנוי לעבודה 24/7. המטבח נצבע בגוון כחול אוקיינוס בעל תא פתוח בפורניר אגוז כהה. סכמת הצבעים מושלמת בעזרת שיש קררה בהיר וידיות מוזהבות שמהוות תכשיט במטבח המודרני ועל-זמני הזה.


אזור נוסף שבו יישמנו פתרון יצירתי הינו חדר המאסטר. בתכנון המקורי חדר ההורים היה מופרד מחדר הרחצה הייעודי שלהם והחדרים עצמם "סבלו" מקירות אלכסוניים. אחת הפעולות האינטואיטביות הראשונות היו לחבר את שני החללים ואז להפריד ביניהם בצורה נכונה יותר וע"י מחיצת זכוכית שתופסת פחות מקום מאשר קיר גבס.



בחדר השינה תוכנן ארון מותאם אישית בעל מדפים פתוחים שמנצלים באופן מיטבי את הפינה הקטומה של החדר.

חדר הרחצה חופה באריחי בריק מתומנים בצבעי ורדרד-אפרסק שיקי שנוקד באביזרים שחורים.



עם התקדמות הפרוייקט נועה ומיקי צירפו באהבה למשפחה את לביא המקסים שזכה לחדר נעים ומזמין בזכות חיפוי בפרקט בדוגמת פישבון והסטיילינג המינימליסטי של נועה.








צילום: איתי בנית

נגרות מטבח: קאי צור

פרקט: דקופלוס

נגרות חדרי שינה: פשוט ריהוט

ריהוט: פשוט ריהוט, פלורליס, פיק אפ

כלים סניטריים: תומי עיצובים

סטיילינג: נורתלי, גלי ליבנה, השטיח האדום, רביבה וסיליה, טולמנס דוט, גולף אנד קו

אמנות: גלית רומי

bottom of page