top of page

מחשבותיה של תל אביבית

עודכן: 3 באפר׳ 2020

אתם מאלה שמאוהבים בתל אביב או אלה שסולדים ממנה עמוקות? הסולדים יגידו שתל אביב יקרה בצורה לא פרופורציונלית, החניה בה היא גהנום עלי אדמות וכל הזמן לח שם.

והם צודקים, אם לא מכניסים את הטיעונים למערכת ייחוס שלמה. מה הכוונה?

כן, משלמים על מגורים בתל אביב משמעותית יותר מאשר על מגורים בחולון, להתנייד בה עם רכב זה לא האופציה המוצלחת ביותר, ו-כן, ממש לח פה בקיץ. מנגד, לתל אביביות מתלוות איכויות חיים שלא תמיד ניתן למדוד בכסף.

כמו כל דבר בחיים המודרנים, הכל בסוף עניין של סדר עדיפויות ו"טרייד-אופים".


קודם כל רוב אפשרויות התעסוקה הן באזור תל אביב, לכן מי שגר מחוץ לעיר מבלה זמן רב על הכבישים בדרך אליה וממנה בקצוות יום העבודה. ואני שואלת- האם החסכון של כשעתיים ביום לא מביא ערך מוסף לחייהם של תל אביבים שמגיעים ברגל או על גבי אופניים לעבודה? לדעתי, עוד שעתיים ביום עם הילד מעלים משמעותית את רמת האושר של כל אחד מאיתנו, במיוחד אם החלופה היא עמידה בפקקים בעצבים.

עוד אספקט הוא הנגישות והזמינות מבחינה תרבותית וקולינרית במרחב 15 דק נסיעה גג לרב התל אביביים. מחוץ לעיר אין את אותו מגוון ולצאת לתל אביב דורש כל פעם נסיעות, חיפוש חניה, תוספת שעות לבייביסיטר.

זו הייתה התורה שלי "למה עדיף לגור בעיר" על רגל אחת 😊

ולמה זה קשור בכלל לאדריכלות או עיצוב פנים? משום שישנה תפיסה שצרובה עמוק בDNAהישראלי ש"דירת 5 חדרים עם מחסן וחניה קרובה לגן שעשועים ובית ספר בלי ההמולה של העיר" זה החלום שאליו יש לחתור בכל הכוח, בכל מחיר.

אז טיפ קטן קטן, אבל משמעותי מאוד - אל תשאלו כמה חדרים אלא כמה מטרים ומה אפשר לעשות איתם?

כמות החדרים אינה בהכרח פקטור לאיכותם, הכל תלוי מתי הדירה נבנתה ומה היה גודל חדר סטנדרטי באותם שנים? דירת 3 חדרים שנבנתה בשנת 1970 יכולה להיות זהה בשטחה לדירת 5 חדרים כיום. האם המרחב הנחוץ לנו בתור בני אדם השתנה? לא. עדיין צריך מקום לשולחן עבודה, מיטה, ארון ומעברים ביניהם.

לדעתי יש משהו עוצמתי ברב גוניות והרב תרבותיות שהעיר מזמנת למי שחי וגדל בה, ואם הדירות בעיר הם קטנות יותר אז זה רק אומר שצריך טיפה להתאמץ כדי לקבל גם מרחב נעים לחיות בו וגם מקום אחסון, פשוט צריך לחשוב על פתרונות דינאמיים ויצירתיים שזו המומחיות שלי 😊


70 צפיות0 תגובות
bottom of page